نورنما

مدیر وموسس سایت
  • تعداد ارسال ها

    55
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    3
صوتهای مورد علاقه من

آخرین بار برد نورنما در اردیبهشت 5 2019

نورنما یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

13 Good

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

فعال کردن
  1. نورنما

    کافر

    سلام وقت شما هم به خیر چنین چیزی در احکام شیعه نیست موفق باشید
  2. نورنما

    بحثهایی پیرامون اخلاق اسلامی با دید توحیدی

    سلام الباقی مطالب را در لینک زیر میتوانید دنبال کنید:(جهت ورود به بخش بعدی روی گزینه «ایجاد یک موضوع در مبانی اخلاقی (با دید توحیدی)» در جعبه زیر کلیک کنید!)
  3. نورنما

    مبانی شیمی (با دیدتوحیدی)

    سلام علیکم خیلی متشکرم چشم باتوکل به الله متعال بزودی ان شاء الله شروع می کنیم یاعلی مدد
  4. بسم الله الرحمن الرحیم توحید وعقاید شیعه دوازده امامی
  5. * عدد کوانتومی اصلی اشاره به لایه ها ((و عوالم طولی )) داردواندازه اوربیتال را که فاصله الکترون تا هسته هست را نشان میدهد و همینطور انرژی اوربیتال را نشان میدهد که هرچه قدر الکترون از هسته دورتر باشد انرژی (جاذبه وجمال)بیشتری دارد. *نتیجه گیری : پیش بینی می شود ((طبعا طبق قواعد ما ، جلال و دافعه کمتری خواهد داشت )) *الکترون نمی تواند فی مابین لایه ها (بین عوالم یا نقطه جهش وبرزخ) قرار بگیرید *انرژی حرکت از طراز ولایه ای دیگر کوانتوم نام دارد https://www.aparat.com/v/74t3W?vref=recom در دیدئو ببینید
  6. بسم الله الرحمن الرحیم 1- بحث ابتدائی آشنایی با اتم ها و اوربیتال وعدد اتمی: *نکته مرتبط و مهم : نور میتونه باعث حرکت وجابجایی اتم بشود(تجلی اسماء جمال الهی باعث تاثیر در تجلیات اسماء جلال میشود) https://www.aparat.com/v/UJnj2 09ae626f5082e6b9d924c9795905137b2007470__16909.mp4
  7. نورنما

    مبانی شیمی (با دیدتوحیدی)

    سلام بله خیلی ممنونم شیمی عمومی ببینید این کتابهای bakhsh....pdf هستند؟ این کتاب آقای علی افضل صمدی به نظرم خیلی خوب وعالیه برای اینکار . از اصول ومبانی شیمی که در جلد اول جمع آوری نموده اند، می توانیم به مدد الهی استفاده نماییم و چند اصل را در یک اصل واحد توحیدی خلاصه نماییم ان شاء الله تعالی بعد به جدول مندلیف وبررسی عناصر پرداخته وبه بحث اوربیتال اتمی وارد بشویم ان شاء الله تعالی . نظر شما چیه؟ bakhsh-12.pdf bakhsh-13-14.pdf Energie atomique.pdf hupaa.com_chimie_generale.pdf www.ShimiPedia.ir_FTsArFBtd5p.pdf شیمی-یازدهم.pdf bakhsh-1-2.pdf bakhsh-3-4.pdf bakhsh-5-6-7.pdf bakhsh-8-9.pdf bakhsh-10-11.pdf
  8. نورنما

    مبانی شیمی (با دیدتوحیدی)

    سلام علیکم خیلی ممنونم از زحمتتان و ارسال اسامی کتب درخواستی ببخشید این کتاب تیمبرلک ترجمه فارسی شده است یا نه ؟ اگر بله شما سراغ دارید که فهرستش را اینجا بفرستید؟ چون گشتم فقط نسخه انگلیسی آن را پیداکردم باتشکر
  9. نورنما

    مبانی شیمی (با دیدتوحیدی)

    برای شروع نیازمندیم بهترین وکاملترین منابعی که موضوعات علم شیمی را لیست کرده اندرا بشناسیم و لیست موضوعات را برای بحث وبررسی به اینجا انتقال دهیم
  10. بسم الله الرحمن الرحیم مبانی شیمی (با دیدتوحیدی)
  11. نورنما

    مبانی فکری علوم انسانی اسلامی

    سلام علیکم علوم مضر علومی هستند که هیچ فایده آخرتی واخروی ندارند و یاد گرفتنشان هم اتلاف عمر ارزشمندوشریف انسان هست و یا موجب ضرر به آخرت انسان بوده و حرمت شرعی دارند. مثلا : علم یادگیری سحر و جادو وطلسم ها ، بخاطر طلسم کردن وجادو کردن وبستن سرنوشت مردم و....
  12. نورنما

    بحثهایی پیرامون اخلاق اسلامی با دید توحیدی

    احسنت به شما همه موارد را صحیح وبجا پاسخ دادید فقط این مورد زیر متفاوت هست : ((فرمودید که : صبر و رضا و تواضع و تسلیم هم در برابر جمال به دلیل محبتش چون محبت آدم را به اطاعت می کشاند؛ وهم اسمای جلال هستند چون مثلا قدرت که از اسمای جلال است انسان را به صبر و رضا و تواضع و تسلیم می کشاند.)) چراکه وقتی خداوند متعال زیبایی و محبت و رزق و عطا وبخشش را به ما روزی می فرمایید و جمالش را اینگونه به ما نشان میدهد: ما هم که مثل آینه هستیم ، وبنابه اینکه محب ودوست در اثر محبتش خود را شبیه محبوبش میکند و بنا به اینکه (هل جزاء الاحسان الا الاحسان ) ما نیز باید همان اخلاق ورفتار را از خودمان نشان دهیم ما نیز محبت و زیبایی و رزق و عطا و بخشش از خود بروز و نمایش دهیم ولی باتوجه به اینکه خدای متعال بی نیاز وغنی از محبت و رزق و عطا وبخشش و... هست لذا طبق فرامین وآیات و روایات وسیره معصومین اگر کسی می خواهد این عشق ومحبت و عطا وبخشش را به سمت خدای متعال گسیل و روانه کند باید همه آن موارد را به ترتیب سمت وجود نازنین حضرت محمد وآل محمد علیهم السلام وپیامبران واوصیای ایشان و اولیای الهی ومومنین ومسلمین و بندگان الهی گسیل وروانه کند ، (چرا که اینها همه اسمای مخلوق از سمت محبوبمان الله باریتعالی هستند چرا که حضرت فرمود لااسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی ، از شما اجر وپاداشی نمی خواهم مگر محبت اهل بیت و قربای خودم - و چرا که الحب فی الله والبغض فی الله(دوست داشتن درراه خدا یا دشمن داشتن در راه خدا) طبق روایات جزو فروع دین اسلام هست ، چراکه در روایت داریم : المحب فی الله محب الله والمحبوب حبیب الله : کسی درراه خدا چیزی را دوست داشته باشد درحقیقت خدا را دوست دارد وآن چیز محبوب ، حبیب خداست ) پس در صورت ظهور اسماء جمال الهی باید مانیز آینه جمال الهی بوده و نوری که خدا به ما میتاباند را به خلق الله بتابانیم و واسطه ی فیض الهی به بندگان در حد خودمان باشیم وکار دومی که باید در اینخصوص کنیم اینست که : وقتی اسماء جمال الهی ولطف الهی برما تابید : به شکرانه این نعمت ورحمت وزیبایی وراحتی ، شکر باریتعالی را بجا بیاوریم . واما بله اگر جلال وسختی وعسر از جانب الله متعال سراغمان آمد ، باید اولا از این قضا وقدر الهی راضی باشیم و در مقابل جلال و عظمت وشکوه وقدرت باریتعالی سر خم کنیم و تواضع ورکوع و سجود مثل سجده حضرت یونس در بلایا وسختی ها وظهورات جلال داشته باشیم چراکه محبوب دلمان خداوندمتعال مارا لایق دیده و دارد خودش را به ما نشان میدهدمنتها با اسماء جلالش تا به کمال برسیم ، چراکه اگر فقط فردی تنها اسماء جمال الهی را ببیند وسختی وبلا نبیند به احتمال زیاد در استدراج گرفتار شده ودرحال سقوط است ونه صعودوکمال و مثل آن مردی میشودکه در کنار دیواری به دیواری نشسته تکیه داده بود وپیامبر خدا صل الله علیه وآله قصد داشت با او همنشین شود درآن هنگام پرنده ای آمدو بالا دیوار تخم کرد و تخم مرغ افتاد ومیخواست به سر آن مرد اصابت کند که میخی مانع شد وتخم مرغ دونیم شد وبه سر آن مرد نخورد و مرد باخوشحالی وافتخار گفت که من همیشه اینگونه به قول ما : خوش شانسم وبلایی سرم نمیاید، لذا پیامبر خدا وقتی دید او چنین فردی هست با او همنشین وهم غذا نشد وآنجا را ترک کرد، که او در بلای استدراج افتاده وخبر نداشت درحال سقوطست . و لذا به همراه رضایت و تواضع بر اسماء جلال الهی همچون امام حسین علیه السلام ، باید صبر داشته باشیم چنانکه حضرت زینب علیه السلام ویا ایوب نبی صبر داشتند و تسلیم امر الهی باشیم همچون حضرت ابراهیم نبی علیه السلام تا با همین ها به عنایت ورحمت الهی آن حجاب ظلمانی وجلالی را رد بشویم وان شاء الله تعالی صعود کنیم به کمال وجمالی بالاتر . ___ اینکه فرموید:((در اینجا با رعایت اسمای جمال(احترام) به اسمای جلال( اقتدار ) می رسیم)) این سخن واین مطلب ونتیجه گیری ، یک شاه کلید در شناخت وپیش بینی روابط اسماء الهی هست که میخواستم چند جلسه دیگر خدمت دوستان عرض کنم : بااین مقدمه که : صغری: همه عالم پیرامون ما در این دنیا ظهورات اسماء جمال وجلال الهی هستند کبری: آیات قرآن کریم و روایات پیامبر اکرم صل الله علیه وآله و امامان دوازده گانه ما ، روابط بین اسماء الهی را مطرح نموده اند که چه اسمی بعد از چه اسمی ظاهرخواهد شد وچه اسمی با چه اسمی ، چه اسم سومی را ظاهر وتجلی خواهد داد و چه اسمی با اسماء دیگر ضدیت دارد و... __نتیجه اینکه: میشود قوانین عالم هستی از فیزیک وشیمی و ریاضیات و اخلاق و فلسفه و عرفان و علوم انسانی واجتماعیات و.... را که همان قوانین بین اسماء الهی هستند را به وسیله آیات قرآنی وروایات اهل بیت علیهم السلام استخراج واستفاده کردو لذا اهل بیت علیهم السلام که معرفت الله داشته وبه اسماء الهی معرفت شناخت تام وتمامی داشتند ، هرسوالی از ایشان از هر علمی میشد را به راحتی وبه سهولت بلد بودندو به آن پاسخ صحیح وکامل وجامع را میدادندو جایی نشد که بگویند نمی دانم .و لذا حضرت آدم علیه السلام با شناخت وعلم به اسماء الهی چنان شانیت وفضلیت و عظمت وبزرگی وشرافت یافت که مقامش از ملائکه وفرشتگان الهی بالاتر رفت و خدای متعال علت خلقت صحیح او وعلت شرافت او را به ملائکه الهی چنین اثبات فرمود(«وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَي الْمَلائِکَةِ فَقالَ أَنْبِئُوني‏ بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقينَ31قالُوا سُبْحانَکَ لا عِلْمَ لَنا إِلاَّ ما عَلَّمْتَنا إِنَّکَ أَنْتَ الْعَليمُ الْحَکيمُ32قالَ يا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمائِهِمْ قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَکُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ ما تُبْدُونَ وَ ما کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ33وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ أَبي‏ وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرين - و نام همگان را به آدم آموخت، سپس آنان را بر فرشتگان عرضه کرد و گفت: اگر راست مى گویید که شما شایسته مقام خلافتید، مرا از نام آنان با خبر کنید.32) فرشتگان گفتند: پروردگارا، تو از هر عیب و کاستى پیراسته اى. ما را دانشى جز آنچه تو به ما آموخته اى نیست. بى تردید تویى دانا و حکیم.33) خدا گفت: اى آدم، از نام آنان به فرشتگان خبر ده. هنگامى که آدم اسامى آنها را به فرشتگان خبر داد، خدا به فرشتگان گفت: آیا به شما نگفتم که من نهان آسمان ها و زمین را مى دانم و آنچه را آشکار مى کنید و آنچه را کتمان کرده اید مى دانم ؟» بقره، 31-34) ** یک قانون شاه کلید در اسماء جمال و جلال اینست که هر وجودی از مخلوقات دنیا ، اگر اسم جمالی دارد قطعا بالفعل یک اسم جلالی هم به همراه دارد ولی در شدت وضعفش متفاوت باهم هستند وبرعکس - من باب مثال : ان مع العسر یسرا - همانا همراه هر سختی یک آسانی هست ** قانون شاه کلید دیگر اینکه در سیر صعودی در اسماء الهی همواره بعداز ظهور اسماء جمال الهی همراه شکر کردن ، اسماء جلال الهی ظاهر خواهد شد وبعداز ظهور اسماء جلال الهی نیز که همراه رضاوتواضع وصبر وتسلیم هست ، اسماء جمال الهی ظاهر خواهد شدو این سیر ادامه خواهد داشت تا به قرب الله متعال نائل شویم ان شاء الله تعالی. چنین خصلت وخصوصیتی در سایر مخلوقات نیز دیده میشود که مثلا با ظهور اسم جلالی بعداز فراق الکترون وپروتونهای اتم ها از هم ، نوری پرتوزایی میکند که تجلی اسماء جمالی هست وسپس انفجار و رانش اتفاق می افتد که تجلی وظهور اسماء جلالی هست. یا مثالی واضحتر اینکه ، نجار به سبب چسب که باعث وصال وجذبه بین دوچوب است ، دوچوب را به هم می چسباندکه تجلی وظهور اسماء جمالی هست ولی بعداز چسبیدن این دو باهم ، سفتی وسختی واستحکام و وحدت بین چوبها ظاهر میشود یا همان مثالی که شما فرمودید: ((در اینجا با رعایت اسمای جمال(احترام) به اسمای جلال( اقتدار ) می رسیم)) لذا شاید تا الان بااین مقدمات به حقیقت گوشه ای از مضمون این روایت پی برده باشید که : ((روایت شده از امام علي ( عليه السلام) : العلم نقطة كثرها الجاهلون -علم نطقه ای هست که جاهل ها آن را تکثیر وزیادش کرده اند! - منبع : http://wikifeqh.ir/روایت_العلم_نقطة_کثره_الجاهلون))
  13. بسم الله الرحمن الرحیم بحثهایی پیرامون علم فیزیک اسلامی با دید توحیدی
  14. بسم الله الرَّحمن الرَّحیم بحثهایی پیرامون اخلاق اسلامی با دید توحیدی
  15. نورنما

    ریاضیات و عوالم اعداد با دید توحیدی

    بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین والسلام والصلوة علی محمّد وآله اجمعین باسلام عرض شد که بسته اعداد منحصر اند در 1 تا 9 اما اعداد بالاتر از آن ، بالاتر نیستند مگر از جهت شان و عالم و رتبه چرا که مثلا عدد 2 در 20 همان 2 هست ، اما در عالم بالاتر و شانیت دهگان ها واقع شده . والا درمحاسبات چه جمع وچه ضرب و... تنها با اعداد 1 تا 9 کارداریم واعداد بالاتر یا دون به عالم بالاتر یا پایینتر جهش میکنند و در شانیت فعلیشان ارزششان صفر خواهد شد . فرض مثال ، در جمع اعدادمختلف مثالی را با قواعد زیر می توانیم بزنیم : نکته: در قاعده در جمع دو عدد دو قول وجود دارد ، جمع دوعدد از سمت چپ به راست و برعکس ولکن آنچه مناسب این مقام هست جمع از سمت چپ به راست میباشدکه هم از تکثر شان هاوعوالم ورتبه های اعداد دورتر هست و هم در آن صرفا با اعداد یک رقمی سرکار داریم وجهش مازاد بر رتبه وعالم بالاتر و سرعت عمل محاسبه در آن بیشتر از روش دیگر هست وامکان محاسبه ذهنی در آن فراهمتر است : لذا جمع اعداد از سمت چپ به راست و یک رقم یک رقم در هردو عدد صورت خواهد پذیرفت . قاعده دیگر : عرض شدکه اعداد از یک تا 9 در یک مقام وشان هستند لذا اگر درحاصل جمع دو عدد عددی بیش از 9 باشد مقدار کمترویامساوی 9 آن در همان مقام باقی مانده واضافات به عالم ومقام وشان بالاتردر سمت چپ منتقل خواهد شد منتظرادامه مطلب باشید...